Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(4)
Form of Work
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Status
only on-site
(2)
available
(1)
unknown
(1)
Branch
Ustrzyki Wypożyczalnia Główna
(1)
Ustrzyki Czytelnia Główna
(3)
Author
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(2)
Bierońska Elżbieta
(1)
Billewicz Grażyna (logopeda)
(1)
Kot Alicja
(1)
Maurer Alicja
(1)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(1)
Zioło Brygida
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Audience Group
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy placówek opiekuńczo-wychowawczych
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Pedagogika
(2)
Czytanie
(1)
Dźwięk
(1)
Korekcja mowy
(1)
Metodologia
(1)
Teoria wychowania
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(2)
Esej
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
4 results Filter
Book
In basket
Metodologiczne problemy badań pedagogicznych aktualnie preferują nade wszystko badania jakościowe. Nie znaczy to jednak, że ignoruje się problemy podejmowane przez pedagogikę jako dyscyplinę teoretyczną. Docenia się również przy tym traktowanie pedagogiki jako dziedziny opartej na konstruktach filozoficznych. Istniejąca różnorodność pedagogicznych rozważań wymaga różnych podejść przy ich rozwiązywaniu, w związku z tym pluralizm metodologiczny, zwłaszcza na obecnym etapie rozwoju naukowego pedagogiki jest jak najbardziej zasadny. Niemniej jednak, istnieje nadal silne zapotrzebowanie na praktykowanie pedagogiki w sposób empiryczny i prakseologiczny. Z powyższymi dylematami z powodzeniem mierzy się wybitny polski pedagog Mieczysław Łobocki w publikacji pt. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Książka składa się z dziesięciu rozdziałów, które w wyczerpujący sposób wyjaśniają poszczególne podejścia metodologiczne. W pierwszym rozdziale omawia się w sposób syntetyczny niektóre wymagania metodologiczne stawiane badaniom pedagogicznym łącznie z postulatem wystrzegania się niektórych popełnianych w nich błędów. Rozdział II dotyczy teoretycznych problemów badań pedagogicznych, a rozdziały III i IV są kolejno opisem badań ilościowych z uwzględnieniem stosownego w nich pomiaru i badań jakościowych. Rozdział V poświęcony jest sformułowaniu problemów badawczych i hipotez roboczych. W rozdziale VI omawia się zmienne, wskaźniki i typy badań pedagogicznych, w rozdziale VII losowy i celowy dobór osób badanych, zaś w rozdziale VIII etapy badań pedagogicznych. Rozdział IX ukazuje moralne aspekty tego rodzaju badań. Rozdział X natomiast jest przeglądem różnych metod i technik badawczych. Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z którymi można się spotkać w literaturze pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Książka może stanowić też pomoc dla doktorantów i habilitantów, którzy piszą prace z zakresu pedagogiki, jak również dla wszystkich innych osób bliżej zainteresowanych metodologicznymi problemami badań pedagogicznych. źródło opisu: Helion
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Ustrzyki Czytelnia Główna
Copies are only available in the library: sygn. 37 [lok. Czytelnia Główna] (1 egz.)
Book
In basket
Teoria wychowania w zarysie / Mieczysław Łobocki. - Wydanie 7. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. - 342, [1] strona ; 24 cm.
I. TEORIA WYCHOWANIA JAKO DYSCYPLINA PEDAGOGICZNA: 1. Ogólna charakterystyka teorii wychowania, 2. Z historii teorii wychowania, 3. Sposoby uprawiania teorii wychowania, 4. Perspektywy teorii wychowania ; II. POJĘCIE WYCHOWANIA I JEGO CECHY: 1. Wstępne refleksje nad wychowaniem, 2. Wychowanie jako oddziaływanie bezpośrednie lub pośrednie, 3. Wychowanie a socjalizacja i inkulturacja, 4. Wychowanie a opieka, 5. Cechy wychowania ; III. WYCHOWANIE W ŚWIETLE KONCEPCJI PSYCHOLOGICZNYCH I PEDAGOGICZNYCH: 1. Wychowanie według koncepcji behawiorystycznej, 2. Wychowanie według koncepcji humanistycznej, 3. Wychowanie według koncepcji psychospołecznej, 4. Wychowanie w koncepcjach pedagogicznych ; IV. WARTOŚCI ŹRÓDŁEM WYCHOWANIA: 1. Określenie wartości i sposoby ich istnienia, 2. Klasyfikacja wartości, 3. Rola wartości w wychowaniu, 4. Wartości preferowane w wychowaniu, 5. Prymat wartości nad celami wychowania ; V. CELE WYCHOWANIA: 1. Ogólne uwagi o celach wychowania, 2. Kontrowersje wokół celów wychowania, 3. W poszukiwaniu wiarygodnych celów wychowania, 4. Wnioski o stanowieniu i formułowaniu celów wychowania ; VI. PSYCHOSPOŁECZNE WARUNKI SKUTECZNEGO WYCHOWANIA: 1. Podmiotowe traktowanie dzieci i młodzieży, 2. Demokratyczny styl kierowania wychowawczego, 3. Praca nad sobą wychowawców i nauczycieli, 4. Poznawanie dzieci i młodzieży, 5. Unowocześnienie kształcenia pedagogicznego ; VII. METODY WYCHOWANIA: 1. Metoda modelowania, 2. Metoda zadaniowa, 3. Metoda perswazyjna, 4. Metoda nagradzania, 5. Metoda karania, 6. Metody oddziaływań grupowych ; VIII. TECHNIKI ODDZIAŁYWAŃ WYCHOWAWCZYCH: 1. Techniki wymiany opinii, 2. Techniki oparte na dramatyzacji, 3. Techniki wzmacniania pozytywnego i negatywnego, 4. Techniki oddziaływań niewerbalnych, 5. Techniki organizowania czasu wolnego ; IX. DZIEDZINY WYCHOWANIA: 1. Wychowanie moralne, 2. Wychowanie estetyczne, 3. Wychowanie seksualne, 4. Wychowanie patriotyczne, 5. Inne dziedziny wychowania ; X. PODSTAWOWE ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZE: 1. Rodzina jako naturalne środowisko wychowawcze, 2. Szkoła jako intencjonalne środowisko wychowawcze, 3. Klasa szkolna jako grupa społeczna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Ustrzyki Czytelnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [lok. Czytelnia Główna] (1 egz.)
Book
In basket
Wstęp; 1. Znaczenie świadomości fonologicznej w początkowej nauce czytania i pisania; 2. Pojęcie świadomości fonologicznej; 3. Świadomość fonologiczna w opanowaniu umiejętności czytania i pisania; 4. Świadomość fonemowa a trudności w nauce czytania i pisania; 5. Poziomy świadomości fonologicznej; 6. Diagnoza świadomości fonologicznej; 7. Kształtowanie świadomości fonologicznej; 8. Rola automatyzacji w nauce czytania i pisania; 9. Dekodowanie jako umiejętność Uczenie się umiejętności dekodowania; 10. Wnioski; Część 1. Zabawy z rymami; 1. Wprowadzenie w świat dźwięków mowy; 1.1. Literatura dziecięca; 2. Rymy; 2.1. Rozpoznawanie rymów; 2.2. Tworzenie rymów; 2.3. Zabawy z rymami; Część 2. Głoski zaczynające i kończące słowa; 1. Głoski zaczynające i kończące słowa; 1.1. Wyodrębnianie głosek zaczynających i kończących słowa; 1.2. Podawanie słów zaczynających się taką samą głoską; 1.3. Zabawy z głoskami zaczynającymi i kończącymi słowa; Część 3. Głoska a litera; 1. Analiza i synteza sylabowa i fonemowa; 1.1. Analiza i synteza sylabowa; 1.2. Wyszukiwanie znaczących części słowa; 1.3. Łączenie sylab w słowa; 2. Analiza i synteza fonemowa; 2.1. Dzielenie słów na głoski; 2.2. Wyszukiwanie słowa w słowie; 3. Głoska a litera. [JK]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Ustrzyki Czytelnia Główna
Copies are only available in the library: sygn. 37 [lok. Czytelnia Główna] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Ustrzyki Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 82-4 [lok. Wypożyczalnia Główna] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again