62624
Książka
W koszyku
Teoria wychowania w zarysie / Mieczysław Łobocki. - Wydanie 7. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. - 342, [1] strona ; 24 cm.
I. TEORIA WYCHOWANIA JAKO DYSCYPLINA PEDAGOGICZNA: 1. Ogólna charakterystyka teorii wychowania, 2. Z historii teorii wychowania, 3. Sposoby uprawiania teorii wychowania, 4. Perspektywy teorii wychowania ; II. POJĘCIE WYCHOWANIA I JEGO CECHY: 1. Wstępne refleksje nad wychowaniem, 2. Wychowanie jako oddziaływanie bezpośrednie lub pośrednie, 3. Wychowanie a socjalizacja i inkulturacja, 4. Wychowanie a opieka, 5. Cechy wychowania ; III. WYCHOWANIE W ŚWIETLE KONCEPCJI PSYCHOLOGICZNYCH I PEDAGOGICZNYCH: 1. Wychowanie według koncepcji behawiorystycznej, 2. Wychowanie według koncepcji humanistycznej, 3. Wychowanie według koncepcji psychospołecznej, 4. Wychowanie w koncepcjach pedagogicznych ; IV. WARTOŚCI ŹRÓDŁEM WYCHOWANIA: 1. Określenie wartości i sposoby ich istnienia, 2. Klasyfikacja wartości, 3. Rola wartości w wychowaniu, 4. Wartości preferowane w wychowaniu, 5. Prymat wartości nad celami wychowania ; V. CELE WYCHOWANIA: 1. Ogólne uwagi o celach wychowania, 2. Kontrowersje wokół celów wychowania, 3. W poszukiwaniu wiarygodnych celów wychowania, 4. Wnioski o stanowieniu i formułowaniu celów wychowania ; VI. PSYCHOSPOŁECZNE WARUNKI SKUTECZNEGO WYCHOWANIA: 1. Podmiotowe traktowanie dzieci i młodzieży, 2. Demokratyczny styl kierowania wychowawczego, 3. Praca nad sobą wychowawców i nauczycieli, 4. Poznawanie dzieci i młodzieży, 5. Unowocześnienie kształcenia pedagogicznego ; VII. METODY WYCHOWANIA: 1. Metoda modelowania, 2. Metoda zadaniowa, 3. Metoda perswazyjna, 4. Metoda nagradzania, 5. Metoda karania, 6. Metody oddziaływań grupowych ; VIII. TECHNIKI ODDZIAŁYWAŃ WYCHOWAWCZYCH: 1. Techniki wymiany opinii, 2. Techniki oparte na dramatyzacji, 3. Techniki wzmacniania pozytywnego i negatywnego, 4. Techniki oddziaływań niewerbalnych, 5. Techniki organizowania czasu wolnego ; IX. DZIEDZINY WYCHOWANIA: 1. Wychowanie moralne, 2. Wychowanie estetyczne, 3. Wychowanie seksualne, 4. Wychowanie patriotyczne, 5. Inne dziedziny wychowania ; X. PODSTAWOWE ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZE: 1. Rodzina jako naturalne środowisko wychowawcze, 2. Szkoła jako intencjonalne środowisko wychowawcze, 3. Klasa szkolna jako grupa społeczna.
Status dostępności:
Ustrzyki Czytelnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [lok. Czytelnia Główna] (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 325-[343].
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Książka adresowana szczególnie do studentów pedagogiki, również studentów studiów nauczycielskich, psychologii i socjologii oraz czynnych zawodowo nauczycieli wszystkich typów szkół i wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej